2012 – NM Presentasjon av Fosen Brukshundklubb

Fosen Brukshundklubb ble stiftet høsten 1986. Klubben er tilsluttet Norsk Kennel Klub og Norsk Brukshundsports Forbund. Vi holder til på Bjugn Travarena, hvor vi samles hver mandag kl. 19.00. Der har vi anlagt plen på et areal på 2200 kvm som er belyst. Vi har også satt opp eget klubbhus. Vi teller i dag ca. 90 medlemmer.

Klubbens formål er å fremme et godt hundehold. Det gjør vi gjennom at vi kjører flere kurs i løpet av året. Vi kjører både valpekurs, grunnkurs og videregående kurs. I tillegg arrangerer klubben flere konkurranser gjennom året.

I Fosen BHK finner du ekvipasjer på alle nivå. Noen trener både lydighet og bruks. Noen har til og med ambisjoner om å få delta på Norgesmesterskap. Men størstedelen av medlemmene er her oppe for å sosialisere seg selv og hunden. Vi treffes og trener litt, drikker litt kaffe og flirer og koser oss. Treningen skal jo være sosial.

Fosen BHK er åpen for alle hunder, også blandingshunder. På mandagskveldene er det treningsansvarlige til stede som rettleder de som ønsker det. Høres noe av dette interessant ut? Stikk innom en mandag og se om du trives.