Heidi Tokstad

Heidi Tokstad
2: Alder:
48 (1966)
3: Hvilken klubb representerer du?
Norsk Schäferhund Klub avd Oppland
4: Hvor lenge har du vært dommer i NBF programmet?
Jeg ble dommer i Norsk Schäferhund Klub i 1993, og litt senere i NBF
5: Hva fikk deg til å bli dommer?
Jeg likte å konkurrere selv, og var interessert i å bidra til at andre som startet fikk en god opplevelse, rettferdig bedømmelse og lyst til å konkurrere mer. Jeg har alltid vært interessert og aktiv i flere sider ved brukshundsporten, ikke bare i å konkurrere selv. Da noen spurte om jeg ville utdanne meg som dommer, var gnisten tent.
6: Hva motiverer deg til å være dommer i NBF programmet?
Jeg synes det er fantastisk å se hund i brukshundarbeid, og se samspillet mellom hund og fører. Jeg synes det er spennende, utfordrende og lærerikt, liker å se at folk lykkes og vil gjerne bidra til en positiv opplevelse for de som starter. Samtidig treffer jeg mange flotte og hyggelige mennesker.
7: Har du/konkurrerer du med egen hund i NBF/hva?
Har konkurrert i både spor og rundering i Kl.A
8: Hvilken rase har du/har du hatt?
Schäferhunder
9: Når fikk du din første hund og hvilken rase var/er det?
Jeg er født og oppvekst med schäferhund, hadde min første start i 1977, og har hatt schäferhund mer eller mindre hele livet – med unntak av noen få år.