Kjell Flagstad (f. 7. april 1948 – d. 10. november 2011)

Det kom som en stor overraskelse da jeg fikk høre at Kjell var død.  Var innom siden hans på Facebook bare noen dager før.

Jeg traff Kjell første gang på Norske Tjenestehundklubbers Forbunds forbundsting i 1986. Han representerte Norsk Schæferhundklubb og ble lagt merke til med sine engasjerende kommentarer og innlegg.  I 1987 ble han valgt inn som varamedlem i styret NTF og i 1988 som President.  Jeg kom inn som kasserer samme år.

Allerede på første styremøte gjorde han seg bemerket med sin imøtekommenhet og ideer ovenfor oss andre.  Han hadde et smittende humør og mente at det meste var mulig.  Han hadde en god ballast via sin jobb i IBM, alle årene som utøver og diverse verv i hundekjørermiljøet.

De første årene i styret NBF var ganske hektiske.  Det var mange ideer og innspill angående fremtiden til forbundet.  Med sin entusiasme og glede klarte han å få oss andre med.  Mange og lange styremøter med kreative løsninger ble det.  NBFs lover og reisefordeling ble til i 1990, Ideen om Kongepokal kom også fra Kjell  ”andre idretter får den,  hvorfor ikke vi?” Så i 1991 ble den første Kongepokalen delt ut under NM i Narvik til Siri Egge m/Oberon.

Ideen om markedsføring, stor stand på den gang NKKs årlige utstilling på Sjølyst.  Internasjonale konkurranser, få godkjent IPO/RIK i Norge og gjennomføre Nordisk Mesterskap igjen.  Første ukes-brukshundkurs med 80 deltakere på Sølenstua i 1992. Instruktørkurser og mange møter med NKK.

Kjell satt som President fra 1988- 1995.  8 år i styret sammen med han var enormt inspirerende og morsomt ikke minst pga alle ideene som kom fram og mange ble realisert.

Takker for disse lærerike årene.

Kjell har vært NKKs FCI representant.  Han innehar Gullmerket fra Finland, Sverige og Danmark.  og er Æresmedlem i NBF.

Våre tanker går til den nærmeste familien.
Det var en fullsatt Kolbotn Kirke den 18. november

Fredrik Hansen