Velkommen til NM bruks på Sølen 01.-03. august 2024

NM for brukshunder 2024 arrangeres på Sølen torsdag 01. august til lørdag 03. august. Flateby Hundeklubb er teknisk arrangør.

Presentasjon av teknisk arrangør:
Flateby Hundeklubb (FHK) ble stiftet 27.04.1988 og er en liten hundeklubb med ca. 130 medlemmer. Flateby Hundeklubb er en allsidig klubb og er aktiv på mange områder, med faste treninger innen lydighet, agility, rallylydighet, nosework og bruks. Klubben har klubhus og egen treningsbane.

Vi har fokus på at det skal være en klubb for alle, og har derfor fast miljøtrening for våre medlemmer hver tirsdag fra kl 19.00 – 20.00. Våre instruktører rullerer på å være ansvarlige for disse treningene. Vi holder ulike kurs, med våre instruktører som har en NKK instruktør utdanning. Vi har kurs innenfor lydighet, valp, brukshund, rallylydighet, agility, utstilling og generelt hundehold både vår og høst. Nytt fra i år er tema kurs.

I flere år har vi arrangert bruks, lydighet og rallylydighetsstevner. Vi har også arrangert valpeshow.

Da vi ble spurt om å kunne arrangere NM, måtte vi tenke ut en plan for terreng, da vi ikke har dette i nærmiljøet. Derfor sendte vi en forespørsel til Sølenstua om vi kunne ha NM der, i deres flotte terreng. Når svaret var positivt, ble det også et ja for å kunne avholde NM. Det er ikke bare terreng og bane som må fikses, men også faciliteter som overnatting, mat og en base, for både deltakere og mannskap, samt publikum. Alt dette kunne vi få nettopp på Sølenstua.

Vi i styret og NM komiteen gleder oss til å planlegge tiden frem til NM, vi skal bruke tiden godt for at deltakere og publikum skal få en fin opplevelse og tid i vakre Engerdal.