Bjørnar Strand

Bjørnar Strand
2: Alder:
41 (født 1970)
3: Hvilken klubb representerer du?
Nidaros Brukshund Klub
4: Hvor lenge har du vært dommer i NBF programmet?
Har vært dommer siden 2006
5: Hva fikk deg til å bli dommer?
Ville bli dommer av flere grunner. Det ene er at det er behov for flere dommere, også er det både moro og lærerikt å kunne få se utøvere på alle plan. I tillegg så er det slik at som aktiv utøver med meninger om både utførelse og dømming synes jeg det er bedre å påvirke ved å ta ansvar og lære meg faget selv enn kun å kommentere dette fra sidelinjen.
6: Hva motiverer deg til å være dommer i NBF programmet?
Det som motiverer meg er å kunne få se gode ekvipasjer, samt det å vite at en bidrar til å fremme aktiviteten.
7: Har du/konkurrerer du med egen hund i NBF/hva?
Den første startet jeg kun i klasse D med og drev ellers i det gamle Schaferhund programmet.
De to siste (derav den jeg driver på med nå) har jeg konkurrert/konkurrerer jeg i klasse A i både spor og Rundering i NBF programmet med.
8: Hvilken rase har du/har du hatt?
Har alltid hatt Schaferhund
9: Når fikk du din første hund og hvilken rase var/er det?
Min første hund fikk jeg i 1995, og det var en langhåret Schaferhund tispe med navnet Mira.
10: Hvem vil du gi stafettpinnen videre til?
Stafettpinnen gis videre til Terje Østlie.