Ellinor Antonsen

Ellinor Antonsen
2: Alder:
Født: 1964
3: Hvilken klubb representerer du?
Nidaros Brukshund Klub
4: Hvor lenge har du vært dommer i NBF programmet?
Ble dommer i 1982
5: Hva fikk deg til å bli dommer?
Den gang var det mange i Norsk Schaferhundklub, Avd. Nordenfjeldske som stod på og overtalte meg til å bli dommer. Jeg starta å passe og trene med 2 Schaferhunder i 1977 ( i en alder av 13 år), og jeg meldte meg inn i klubben i 1978. Jeg starta i mine første brukshundkonkurranser i 1978, og ble også aktivt med i brukshundkomiteen samtidig. I 1982 hadde jeg altså 5 års ”fartstid”, og ble bare mer og mer ”sulten” på å lære mer. For å bli dommer måtte man være 18 år, så da ”aldersgrensen” var nådd, var det ikke så vanskelig å overtale meg til å bli dommer.
6: Hva motiverer deg til å være dommer i NBF programmet?
Utfordrende, krevende, spennende og utrolig lærerikt å være dommer, og det gjelder også etter alle disse årene…..
7: Har du/konkurrerer du med egen hund i NBF/hva?
Jeg har konkurrert i både spor og rundering i NBF.
8: Hvilken rase har du/har du hatt?
Jeg har hatt Schâferhund og Belgisk Fårehund Tervueren
9: Når fikk du din første hund og hvilken rase var/er det?
Startet med å passe og trene 2 Schâferhunder i 1977. Fikk min første egen-eide hund i 1983, og det var en Schâferhund.