NM Arrangør Nidaros Brukshundklubb

NM arrangør Nidaros Brukshundklubb

Årets NM-arrangør;

NIDAROS BRUKSHUNDKLUBB

Årets NM-arrangør begynner å bli en «voksen» hundeklubb, og i løpet av året feirer klubben 30 år med aktiviteter til hunder og eiere i Trøndelag.

Klubben har sitt «sete» i Trondheim, men har aktive medlemmer fra begge trøndelagsfylkene og øverst i Hedmark.

Klubben har ca 450 medlemmer, og er en av Norges mest aktive klubber hva aktiviteter angår.

De første aktiviteter klubben starta med var, brukshund, lydighet, kurs og test.

Klubben har vært arrangør av NM to ganger tidligere (1992 og 2002), og NOM en gang (2004).

NM er et av årets høydepunkt for oss brukshundfolk i sesongen. Ikke bare skal det kåres norgesmestre i rundering og spor, men arrangementet setter også «punktum» for kvalifiseringen til årets Nordiske Mesterskap (NOM).

Årets NM vil gå av stabelen 18.- 20. August, og vil ha sin «base» i Trondheim, men også i flere kommuner rundt omkring byen.

Øvelsene er godt tilrettelagt for publikum, og det vil være mulig å være med og se på alle øvelser, unntatt spor.

Informasjon om NM og opplysninger om bl. a. arenaer og overnatting, finnes inne på www.nidarosbhk.no – under knappen «NM 2016».

Man kommer også inn på denne siden ved å klikke seg inn via NM-logoen til høyre på siden.

Vi håper mange tar turen til Trondheim disse dagene for å heie fram sesongens beste brukshunder til heder og ære.

Velkommen til Nidaros Brukshundklubb og NM i Bruks 2016.

NM-Komiteen