2015 – NM

Norgesmesterskapet for brukshunder 2015

Dato: 07 – 08. august.
Teknisk arrangør: Hønefoss og Omegn Brukshundklubb.

Facebook side for NM: https://www.facebook.com/events/505928749565679/509915509167003/

Om Hønefoss og Omegn Brukshundklubb

Hønefoss og Omegn Brukshundklubb er en ganske ung klubb, stiftet i 2006. Treningsområdet, hvor vi også har klubbhytta og en hall, er på ca. 7 mål. Beliggenheten er ganske ideell, rundt oss har vi ett stort friområde og turstier, der 5 km av stiene er asfaltert slik at de også kan brukes av rulleski eller rullestoler. Området er rett i utkanten av Hønefoss sentrum og er derfor lett tilgjengelig, og Eggemoen med store skogområder til spor og rundering er bare ca. fem minutter unna med bil. Medlemsantallet har de siste årene ligget stabilt rundt 560 medlemmer og klubben tilbyr kurs og treninger innen de fleste grener av hundesporten, men bruks og agility har den desidert største deltakelsen. Pr. i dag har klubben 13 NKK godkjente instruktører.

Vi gleder oss til å kunne ønske både deltakere og tilskuere velkommen til NM hos oss i 2015. Både runderingsløype, felt og appellbane har god plass til tilskuere.

Arrangementet.

Hovedarena for mesterskapet blir klubbens treningsområde på Tyrimyra, sentralt i Hønefoss. Både åpningsseremoni, appell, felt, premieseremoni og kamerataften vil foregå der.

Veibeskrivelse:

Kjør til Hønefoss nord, ta av Hovsmarkveien mot Hov Næringspark. Ta deretter til høyre Tyrimyrveien. Følg denne til du kommer til en stor port. Ta til høyre rett etter porten og du ser klubbhuset opp til høyre. GPS koordinater: N 60º 11.413′  E 10º 15.081′

Foreløpig tidsplan:

Torsdag 6. august

Kl. 16.00 Dommermøte

Kl. 17.00 Registrering av deltakere

Kl. 18.00 Offisiell åpning av NM 2015

Kl. 18.30 Prøvehund

Kl. 19.00 Kamerataften

Trekking av startnummer til fredag gjøres på kamerataften

Fredag 7. august, Rundering

Kl. 07.00 Fellesdekk

Kl. 07.20 Avreise skogen

Lørdag 8. august Spor

Kl. 07.00 trekking av startnummer.

Kl. 07.10 Fellesdekk.

Kl. 07.30 Avreise skogen.

Kl. 17.00 Premieseremoni.

Kl. 19.00 Bankett.

Banketten holdes i Viking langhuset på Hringariki

Evt. ledsagere til kamerataften og bankett må meldes til unniseelte@hotmail.com innen tirsdag 28 juli, dette grunnet matbestilling.

Deltagerliste NM:  – Deltagerliste NM 2015

Skriver fredag : Terje Lundsrud
Skriver lørdag: Taran Juvet
Skytter: Kjell Svendsen
Åpningsseremoni, kamerat aften, bankett:
– ansvarlig: Unni Selte
– hjelpere: Kesia Gautun, Malene S. Tanbergmoen

Innkvartering: Malene S. Tanbergmoen
Sekretariat: Sofie Hofgård og Ingeleiv K. Berg
Kioskansvarlig: Anne I. Thorstensen
Følgebil deltakere/ publikum: Raymond Øveren

Forslag til overnattingssteder:

Klækken Hotel, Hadelandsveien 386, 3514 Hønefoss. Tlf.: 32 14 00 00. Hotellet ligger ca. 5 min. med bil fra klubbens område, der fremmøte, appell og felt vil være. De tar kr. 690,- for enkeltrom inkl. frokost (noe man vel ikke får med seg grunnet tidlig start)pr. natt. For dobbeltrom er prisen kr. 890,-

Comfort Hotel Ringerike, Kongens gt. 3 Hønefoss. Tlf. 321 716 29. Hotellet ligger ca. 5 min. med bil fra klubbens område, der fremmøte, appell og felt vil være. De tar kr. 690,- for enkeltrom inkl. frokost (noe man vel ikke får med seg grunnet tidlig start)pr. natt. For dobbeltrom er prisen kr. 890,-

Odin Camping, Gomnesvn. 372, Røyse Tlf. 456 003 82. Priser på campinghytter fra kr. 390,-pr døgn til kr. 995,- etter hyttestørrelse. Avstand til klubbens område er ca. 15 – 20 min. med bil.

Det er tillatt med hund inne på alle plassene.