NM-ARRANGØRER 2021- Nidaros Brukshundklubb/NBF

I 2021 er NM arrangementet et samarbeid mellom Nidaros Brukshundklubb og NBF NM arrangeres på Sølen 5.-7.august.

NIDAROS BRUKSHUNDKLUBB

Årets NM-arrangør ble stiftet 22. Mai 1986, og i løpet av året feirer klubben 35 år med aktiviteter til hunder og eiere i Trøndelag.

Klubben har sitt «sete» i Trondheim, men har aktive medlemmer fra Trøndelag og andre deler av landet. Klubben har ca 450 medlemmer, og er en av Norges mest aktive klubber hva aktiviteter angår. De første aktiviteter klubben startet med var, brukshund, lydighet, kurs og test. Nå har vi også agility, rallylydighet og IGP i klubben.

Klubben har vært arrangør av NM tre ganger tidligere (1992, 2002 og 2016), og NOM en gang (2004).

NM er et av årets høydepunkt for oss brukshundfolk. Ikke bare skal det kåres norgesmestre i rundering og spor, men arrangementet setter også «punktum» for kvalifiseringen til årets Nordiske Mesterskap (NOM).

Årets NM vil gå av stabelen 5.-7. August, og arrangeres i samarbeid med NBF på Sølen.

Øvelsene er godt tilrettelagt for publikum, og det vil være mulig å være med og se på alle øvelser, unntatt spor.

NORSK BRUSKHUNDSPORTS FORBUND

NBF er et forbund av klubber som er tilknyttet NKK. NBF ble opprettet i 1965 .Vi har et styre sammensatt med medlemmer fra det ganske land. NBF er gjennom avtale med NKK den som er ansvarlig for prøveprogrammet i brukshundprøver og utdanning av dommere og instruktører i brukshundsporten . NBF har også ansvaret for at det gjennomføres NM i brukshundsport.

Vi er vanligvis ikke NM arrangør, men i 2021 ble det nødvendig å stille på for å få gjennomført NM.

I 2020 ble NM avlyst pga den pågående covid -19 pandemien.

Nidaros er en aktiv klubb med ressurser som behøves for å ta et NM. NBF er takknemlige for innstillingen til Nidaros i sammenheng med å få gjennomført NM i 2021.

Vi håper mange tar turen til Sølen disse dagene for å heie fram sesongens beste brukshunder til heder og ære.

Velkommen til Sølen og NM i Bruks 2021.