NM 2022 – presentasjon av arrangør

Norgesmesterskapet for brukshunder i 2022 arrangeres i Elverum 18.- 20. august 2022.

Norgesmesterskapet arrangeres i samarbeid mellom Elverum Hundeklubb og Stovner Hundeklubb.

Elverum Hundeklubb  ble startet i 1987 og har i dag drøye 200 medlemmer. Klubben tilbyr treninger innenfor lydighet, bruks, rally og agility og tilbyr også miljøtrening, utstillingstrening og basiskurs i grunnleggende lydighet. Elverum har tidligere arrangert NM for bruks og det var i 2014.

Stovner Hundeklubb ble startet i 1972 og har i dag mer enn 500 medlemmer. Klubben er svært aktiv og tilbyr trening innenfor lydighet, rallydighet, agility og bruks. Klubben tilbyr også kurs i grunnleggende lydighet som valpekurs, unghundkurs og bronsemerkekurs. Selv om klubben har mange medlemmer er bruks den grenen hvor det er færrest aktive. Mange i klubben trener dog på tvers av alle sportene.  Stovner har også arrangert NM i bruks tidligere.