2011 – Evjekurset – instruktører

Kursledelse & instruktører Evjemoen 2011

Kursleder:

Inger Faugstad:

Har drevet aktivt med hund siden 1985,da hun kjøpte sin første Belgiske Fårehund, ARAMIS. De konkurrerte i mange år både i bruks og lydighet, og var med i NM i bruks ett par ganger. Hun har sittet i styret i Larvik og omegns hundeklubb i mange perioder, og har også vært innom styret i NBF. I 2002 kom en ny Groenendael Bajaz ,og med henne var ambisjonene å godkjenne som Redningshund -sommer. Det ble gjort 2006 og de har siden re-godkjent to ganger. Bajaz og Inger konkurrerer også litt i bruks, og er i kl B i både spor og rundering. Inger har også sittet i styret for NRH Vestfold i flere perioder. Sivilt er hun leder og styreleder i flere selskaper og er godt vandt med å organisere. Hun har også hatt ansvaret for flere arrangementer, som Representantskapsmøtet til NRH i 2010 og Vestfoldsamlinga til NRH Vestfold.

Instruktører:

Turid Stavn, rundering

Turid Stavn har vært aktiv i hundesporten siden slutten av 1970-tallet. Hun ble den første norske, nordiske mester i lydighet i 1982. Etter mange år som schäferhundeier fikk hun i 2000 Border Collien Somollis Gulli. Med henne har hun tatt 89 cert til sammen, 36 i spor, 53 i rundering. Gulli og Turid har vært med på 8 NM og 7 nordiske mesterskap. Ekvipasjen ble norgesmestere i rundering i 2005, 2007 og 2010. I 2006 ble hun norgesmester både i spor OG rundering og de ble nordiske mestere i rundering i 2005 og 2006. Gulli ble Årets brukshund i 2003, 2004, 2006, 2007 og 2010. Turid er trinn III instruktør og utdanner derfor også NKK instruktører.

Bjørg E. Tharaldsen, rundering

Bjørg har erfaring fra Norsk Schäferhund klub avd. Oslo fra 1982, både i styret, brukshundkomiteen og som instruktør. Sittet i styret for NBF 94-99. Har også vært instruktør flere ganger på brukshundkurset på Sølen og holdt helgekurs/ukeskurs for andre klubber, både lydighet og bruks. Instruktør trinn II brukshund siden 91, nå trinn III og har ført frem 5 egne hunder til kl A, en til L.Ch. Medlem i Follo BHK og konkurrerer med schäferhunden Hassemans Folke som er i Kl A spor + C rundering. Kl lll lydighet.

Geir Bjørge Larsen, spor

NKK trinn III brukshundinstruktør og brukshunddommer.

Norgesmester i spor og nr. 3 i Nordisk mesterskap. Geir B. Larsen har konkurrert med hund siden 1990. I dag har han schäferhunden Bjørnulvs Xanga som er 11 år gammel og en border colie Fight på 2 år. Xanga og Geir har til sammen de tatt 5 cert. i rundering og 20 i spor og har blitt norgesmestere i spor i 2004 og 2005. I 2005 fikk de også Kongepokalen i spor. Ekvipasjen har deltatt i tre nordiske mesterskap i spor hvorav 3. plass som det beste. Geir er trinn III instruktør og utdanner derfor også NKK instruktører.

Per Arne Bakke, spor

Per Arne har vært aktiv i brukshundsporten siden 1987, da med sin Tervuren TARA. Nå er det Groenendaelen Harley han konkurrerer med i bruks klasse A både spor og rundering. De deltok i NM i rundering i 2010 og tok en hederlig 7. plass. Har også vært med i The Challange to ganger, med 6 plassen i 2009 som beste resultat. Per Arne sitter i styret i NBF.

Per Arne driver til daglig sin egen hundeskole i Larvik. Har også vært instruktør på ukeskurs hos Terje Østlies Hundesenter flere ganger.

Kontaktperson/påmelding:

Inger Faugstad: tlf.: 982 44 914

Du kan melde deg på elektronisk i eget skjema under «Aktiviteter» på siden vår.